• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Hej! Nu börjar det bli dags at söka! Men undrar om det "skadar" att söka högre än vad de kanske anser är lämpligt att låna ut?

Mina förutsättningar:

* Deklarerad inkomst för 2021 kommer att vara 250k men riktiga inkomsten nu är 35000/månad (det vill säga 420 k / år)
* Inga andra lån förutom csn
* Inga lånförfrågor men finns en upplysning från Stockholms bostadsförmedling (vet inte om den påverkar?)
* Fast anställning
* Underskott 1800 kr.

Tänkte söka 250k. men blir lite fundersam. Hur tänker de? Kollar de endast deklarerad inkomst eller tar de hänsyn till den faktiska inkomsten? Är det bättre att söka en lägre summa? Eller spelar det ingen någon roll (vet att de kan erbjuda lägre men undrar om det är så att de nekar helt och hållet om skillnaden mellan det jag söker och det de kan erbjuda är för stor)?

Undrar också hur lång tid det tar innan inkomsten uppdateras på Bisnode? Har deklarerat den 15:e mars. Tack!

När jag sökte för 3 år sedan, så fick jag erbjudande om lägre belopp än vad jag sökte.

Rätt säker att de använder krediz eller vad det heter för att kolla bankkontot och verifiera inkomst nu iaf.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Alva88

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
18 November 2019
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
Blev erbjuden 300 000 kr på Wästgötafinans, och det är ju verkligen ett plus att de inte syns på UC. Vågar man utelämna uppgiften om detta lån om man söker bolån
 

Räntejägarn

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
25 December 2019
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Hej Lippe ,Absolut syns inte på uc överhuvdtaget ,har själv haft 275000 där när vi köpte hus,dom har lite högre ränta bara än typ ica banken,men det kan ju ibland vara värt det när det inte syns hos upplysningcrntralen mvh
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Blev erbjuden 300 000 kr på Wästgötafinans, och det är ju verkligen ett plus att de inte syns på UC. Vågar man utelämna uppgiften om detta lån om man söker bolån
har du fått pengarna utbetalt till samma bank som du tar bolån i då kan dom ju se pengarna, annars inte
 

Alva88

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
18 November 2019
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
vad hade du för förutsättningar?
Inkomst av tjänst: 547 tkr
Överskott av kapital: 2,3 tkr
Inga anmärkningar

Blanco som syns på bisonode 285 tkr
Total blanco (dock tillsammans med medlåntagare) ca 1 mkr

Beräknad kreditrisk 9 (god kreditvärdighet)

så väldigt bra tydligen, men det ser inte lika bra ut på UC.

dock ej fått lånet utbetalt än så får se hur det blir.
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Inkomst av tjänst: 547 tkr
Överskott av kapital: 2,3 tkr
Inga anmärkningar

Blanco som syns på bisonode 285 tkr
Total blanco (dock tillsammans med medlåntagare) ca 1 mkr

Beräknad kreditrisk 9 (god kreditvärdighet)

så väldigt bra tydligen, men det ser inte lika bra ut på UC.

dock ej fått lånet utbetalt än så får se hur det blir.
Ok!

vad tror du om mina chanser?

lön 679’
Bisnode betyg 8 mycket bra
Lån på bisnode 80’ wästgöta finans- ska lösas för att sedan söka igen på WGF för samlingslån.
 

Alva88

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
18 November 2019
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
Ok!

vad tror du om mina chanser?

lön 679’
Bisnode betyg 8 mycket bra
Lån på bisnode 80’ wästgöta finans- ska lösas för att sedan söka igen på WGF för samlingslån.
Jag är ju ingen expert men de låter ju bättre än mina. Tror underskott av kapital kan påverka samt om man har barn och så. Jag har 3 barn.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp